ورود |

اخبار

آثار 115هنرمند به جشنواره دانشجویی روح الله رسید

نویسنده: خانم کرامت/ﺳﻪشنبه, 24 اسفند,1395/دسته ها: اخبــار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

سیدمحمد هاشمی تروجنی روز دوشنبه به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: تاکنون بیش از 115اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که پس از اتمام مهلت ارسال، همه آثار توسط هیئت داوران جشنواره مورد بررسی قرار خواهد گرفت و آثار منتخب و راه یافته به بخش نمایشگاهی، توسط دبیرخانه معرفی خواهند شد.
وی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره اشاعه و ترویج نام، یاد و اندیشه معمار کبیر انقلاب اسلامی، توسعه کمی و کیفی آثار هنری مرتبط با حضرت امام خمینی(ره) و نیز معرفی ابعاد عرفانی و اخلاقی امام خمینی(ره) است.
سرپرست مرکز فرهنگی دانشجویی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی اضافه کرد: در پی استقبال دانشجویان، حوزویان و هنرمندان برای شرکت در بخش‌های خطاطی (نستعلیق، شکسته نستعلیق، معلی، ثلث و نسخ)، نقاشی خط و حروف‌ نگاری (تایپوگرافی) جشنواره و در‌خواست مکرر برای تمدید مهلت ارسال آثار، دبیرخانه این جشنواره آخرین مهلت ارسال آثار در تمامی بخش‌ها را تا 14 فروردین ماه سال آینده، تمدید کرد.
وی گفت: آیین اختتامیه جشنواره ملی- دانشجویی خط و نقاشی خط روح الله، همزمان با بیست و هشتمین سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) در خرداد ماه سال آینده برگزار می‌شود.
هاشمی افزود: موضوع جشنواره در بخش خطوط معلی، ثلث و نسخ، شامل نگارش یکی از آیات پرتکرار در ادبیات گفتاری امام راحل(ره) همچون آیه 46 سوره سبا «قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی» یا آیه هفت سوره محمد(ص) «ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم» و آیات و روایاتی است که در کتاب های ولایت فقیه یا شرح چهل حدیث مورد استناد ایشان قرار گرفته است.
وی افزود: همچنین در بخش نقاشی‌خط، نستعلیق و شکسته نستعلیق، نگارش ابیاتی از دیوان شعر امام خمینی(ره) محور اصلی است و در بخش حروف‌نگاری (تایپوگرافی) نیز نگارش عبارت «روح‌الله الموسوی الخمینی» به عنوان موضوع انتخاب شده است.
سرپرست مرکز فرهنگی دانشجویی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی اضافه کرد: در این جشنواره محمدسعید نقاشیان، محسن ابراهیمی و عظیم فلاح به عنوان اعضای اصلی هیئت داوران حضور دارند.
وی درباره جوایز این جشنواره گفت:‌ به نفرات اول تا سوم در هر یک از حوزه‌های رشته خطاطی (نستعلیق، شکسته نستعلیق، معلی، ثلث و نسخ) به ترتیب یک و نیم سکه، یک سکه و نیم سکه بهار آزادی، در رشته نقاشی‌خط، به ترتیب 2 سکه بهار آزادی، یک و نیم سکه و یک سکه بهار آزادی و در رشته حروف‌نگاری، به ترتیب یک و نیم سکه، یک سکه و نیم سکه بهار آزادی اهداء می‌شود.
علاقه‌مندان می‌توانند برای ارسال آثار و یا کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی www.khat.sccir.ir مراجعه کنند

تعداد نمایش ها (296)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
آمار بازدید
دی ان ان