ورود |

اخبار

آمادگی ۷۵ مسجد در آذربایجان غربی برای برگزاری مراسم اعتکاف

نویسنده: خانم کرامت/چهارشنبه, 16 فروردین,1396/دسته ها: اخبــار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

حجت الاسلام و المسلمین محمد داداش زاده در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به آغاز ثبت نام مراسم معنوی اعتکاف در استان آذربایجان غربی اظهار داشت: ثبت نام از معتکفین از امروز ۱۵ فروردین ماه شروع و به مدت ۵ روز ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به روند ثبت نام در این آیین معنوی افزود: علاقمندان می توانند به صورت حضوری به مساجد مجری اعتکاف و یا مصلاهای شهرستان ها مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی تصریح کرد: البته برخی ادارات تبلیغات نیز امسال آمادگی ثبت نام از مراجعه کنندگان را دارند و حتی علاقه مندان می توانند بصورت اینترنتی نیز جهت ثبت نام اقدام نمایند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تعداد معتکفین سال گذشته در مساجد استان را حدود ۱۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود امسال باتوجه به استقبال پرشور مردم مومن آذربایجان غربی ۱۲ الی ۱۳ درصد افزایش ثبت نام کننده داشته باشیم.

حجت الاسلام داداش زاده افزود: امسال ۷۵ مسجد در سطح استان آماده برگزاری  این آیین معنوی می باشند که اسامی این مساجد در شهرستان ارومیه عبارتند از: مصلای امام خمینی (ره) با حضور خواهران، مسجد امام حسین (ع) واقع در شهرک بهداری(برداران)، مسجد علی ابن ابی طالب واقع در شهرک ایثار( خواهران و برادران)، مسجد کوثر واقع در شهرک هشت شهریور( خواهران)، مسجد امام علی(ع) واقع در جنب بیمارستان امید( خواهران)، مسجد لطفعلی خان با حضور برادران، مسجد باب الحوائج واقع در صمدزاده (برادران)، مسجد روستای حاجی پیرلو با حضور برادران و همچنین مساجد دانشگاه های علوم پزشکی، دانشگاه ارومیه، دانشگاه نازلو، و پیام نور نیز برای دانشجویان پیش بینی شده است.

وی در خصوص هزینه اعتکاف در استان آذربایجان غربی گفت: این مبلغ به ازای هر نفر ۳۰ هزار تومان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به مصادف شدن ایام اعتکاف با در پیش بودن انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز تأکید کرد: اگر کاندیدایی به هر عنوان قصد تبلیغات در این مراسم معنوی را داشته باشد در صورت مشاهده جلوگیری و برخورد خواهد شد گفتنی است؛ مراسم معنوی اعتکاف از ۱۳  تا ۱۵ رجب در مکان‌های پیش‌بینی شده برگزار می‌شود

تعداد نمایش ها (281)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
آمار بازدید
دی ان ان