ورود |

اخبار

بازتاب جهانی فتح خرمشهر/ هیمنه استکبار درهم شکست

نویسنده: خانم کرامت/ﺳﻪشنبه, 09 خرداد,1396/دسته ها: اخبــار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

فتح خرمشهر در روز سوم خردادماه سال 1361 که به یکی از ماندگارترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی مبدل شد، بازتاب فراوانی در جهان به همراه داشت و در این روز هیمنه پوشالی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و بازیگردانی عراق در هم شکست.

با گذشت چند دهه از آغاز جنگ عراق علیه ایران، هر روز ابعاد تازه تری از حمایتهای ناجوانمردانه کشورهای غربی و عربی از کشور عراق به عنوان آغازگر جنگ هویدا می شود و این موضوع، مظلومیت نظام جمهوری اسلامی در آغاز دوران حیات خود را بیش از پیش نشان می دهد.

برای نمونه در پی ناکامی عراق برای رسیدن به اهدافش در جنگ با ایران، روند استفاده از سلاحهای غیر متعارف علیه کشورمان افزایش یافت. آمریکا استفاده عراق از گاز خردل را تلاشی برای دفع حملات موج انسانی ایرانی می دانستند. علاوه بر اینکه بر اساس گزارشهایی، تاسیسات دیگری برای تولید گاز اعصاب طراحی شده بود.
از
  سوی دیگر به عنوان نمونه نشریه ساندی تایمز ضمن ارائه مطلبی تاکید کرد، آمریکا به رغم بی طرف بودن در جنگ ایران و عراق با ارائه اطلاعاتی به عراق که توسط تعدادی از قمرهای مصنوعی آمریکایی بر فراز خلیج (فارس) جمع آوری می شود، این کشور را قادر می سازد تا هواپیماهای ایرانی را نشانه گیری و موضع توپخانه و زره پوشهای این کشور را در صحنه نبرد شناسایی کند.
حمایت های کشورهای غربی هم به عراق فوق العاده بالا بود به گونه ای که اغلب نیازها مالی این کشور در طول جنگ از فروش نفت کشورهای عرب خلیج فارس به سوی صدام سرازیر می شد و این جنایتکار بدون هیچ نگرانی جنگ علیه ایران را رهبری و راهبری می کرد.


تعداد نمایش ها (324)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
آمار بازدید
دی ان ان