ورود |

اخبار

تصویب برنامه درسی " نگهداری و تعمیر بالگرد" در دانشگاه جامع علمی کاربردی

نویسنده: خانم کرامت/یکشنبه, 01 مرداد,1396/دسته ها: اخبــار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

برنامه درسی دوره کاردانی ناپیوسته فنی " نگهداری و تعمیر بالگرد"  در دانشگاه جامع علمی کاربردی به تصویب رسید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، در دویست و پنجاه و هشتمین جلسه شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی- کاربردی برنامه درسی دوره کاردانی ناپیوسته فنی " نگهداری و تعمیر بالگرد"  به تصویب رسید.

هدف از اجرای دوره کاردانی فنی نگهداری و تعمیر بالگرد تربیت نیروی انسانی ماهر در ارایه و بهره گیری از منابع موجود در صنعت هوایی کشور است.

از جمله قابلیت ها و توانمندی های حرفه ای دانش آموختگان این رشته، اجرای مقررات ايمني فردي و كارگاهي و رعایت استانداردها، آیین ­نامه­ ها و فرم­ها ، انجام بازدیدهای مختلف دوره‌ای از سیستم‌های بالگرد و سرویس‌های سیستم­های مختلف بالگرد (موتور، انتقال نیرو، فرامین و هیدرولیک...) ، آماده سازی بالگرد جهت بارگیری و پرواز برای انجام مأموریت محوله، عیب­یابی و رفع­عیب، تعمیر در سطح رده سازمانی سیستم های مختلف بالگرد و بکارگیری تجهیزات نگهداری بالگرد است.

دانش آموختگان این رشته می توانند به عنوان تکنیسین پروازی بالگرد (کروچیف)، تکنیسین تعمیر ­و ­نگهداری عمومی بالگرد مشغول به کار شوند.

برخی از دروس تخصصی دوره کاردانی فنی نگهداری و تعمیر بالگرد شامل: نگهداری و تعمیر موتور توربيني، نگهداری و تعمیر انتقال نيروی بالگرد، برق بالگرد، هيدروليك بالگرد، توزین و تعادل بالگرد ، روغن و سوخت بالگرد، نگهداری و کنترل اقلام و ابزار وسیله پرنده و آموزش در محیط کار دوره نیز مشتمل بر 512 ساعت آموزش عملی در محیط کار واقعی خواهد بود.

تعداد نمایش ها (304)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
آمار بازدید
دی ان ان