ورود |

اخبار

توسعه کیفی مراکز آموزش علمی کاربردی در دستور کار دانشگاه قرار دارد

نویسنده: خانم کرامت/دوشنبه, 04 مهر,1401/دسته ها: اخبــار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: سیاست توسعه کیفی مراکز آموزش علمی کاربردی در دستور دانشگاه قرار دارد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان غربی، با حضور دکتر علی صدر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه و جمعی از مسئولین ستادی و استانی این دانشگاه و اصحاب رسانه، آئین تکریم و معارفه سرپرست واحد استانی آذربایجان غربی برگزار شد.
 در این مراسم دکتر صدر اظهار داشت: در استان آذربایجان غربی مراکز صنعتی، خدماتی و نظامی خوبی وجود دارد که باید برای تقویت این مراکز برنامه‌ریزی مناسبی انجام داد. 
وی افزود: در حال حاضر سیاست دانشگاه جامع علمی کاربردی افزایش تعداد مراکز آموزشی در سطح استان‌ها نیست بلکه توسعه کیفی مراکز را در دستور کار قرار دارد. متاسفانه در گذشته تعدادی از مراکز در استان‌ها غیرفعال شده یا فعالیت ندارند که فعال‌سازی مراکز اولویت دار در سند آمایش آموزش عالی در دستور کار قرار دارد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: این دانشگاه آمادگی دارد از مراکزی که می‌توانند آموزش‌هایی به شرط ایجاد اشتغال ارائه دهند حمایت‌های لازم را برای راه‌اندازی و اخذ مجوزهای آن انجام دهد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر بازار کار، تشنه افراد دارای مهارت بوده اما چون متاسفانه نیازهای بازار تاکنون احصاء نشده و آموزش‌های لازم هم ارائه نشده است نمی‌توان از این فرصت استفاده کرد و برای این منظور باید برنامه‌ریزی در زمینه آموزش، احراز مشاغل و صلاحیت حرفه‌ای در دستور کار قرار گیرد و باید به این نکته توجه شود که اگر به هر کدام از این ضلع‌ها بی‌توجهی شود بازار کار با مشکل مواجه خواهد شد.
دکتر صدر گفت: روسای مراکز آموزش علمی کاربردی، سردار سلیمانی‌های عرصه علم و عمل هستند که باید مانند ایشان جهادی و خستگی‌ناپذیر برای رسیدن به نتیجه مطلوب تلاش کنند. در حوزه پژوهش، موضوعاتی مانند فناوری اطلاعات، یادگیری‌های الکترونیک در فضای مجازی دانشگاه، تولید محتوا برای دروس، نوآوری و تجاری‌سازی از جمله مباحثی است که می‌تواند موضوع پژوهش‌های علمی کاربردی باشد.
در ادامه دکتر سهراب عبداله زاده سرپرست واحد استانی آذربایجان غربی با تاکید بر رویکرد دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان بزرگترین متولی آموزش های مهارتی، در خصوص ایجاد اشتغال و راه اندازی کسب و کار در سطح کشور گفت: این دانشگاه در مسیر اشتغال آفرینی برای جوانان و افراد جویای کار با همه توان و ظرفیت با دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی تعامل خواهد کرد. 
در پایان این مراسم با اهداء حکم ، دکتر سهراب عبداله زاده به عنوان سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان غربی معرفی  و از زحمات دکتر میرحسن رسولی صدقیانی در زمان تصدی این سمت تقدیر شد.

تعداد نمایش ها (77)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
آمار بازدید
دی ان ان