ورود |

اخبار

دانشنامه آذربایجان تدوین می شود

نویسنده: خانم کرامت/شنبه, 28 اسفند,1395/دسته ها: اخبــار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

دبیر هیأت امنای بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان با اشاره به نشست هیات امنای بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان با ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حضور استانداران و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان های آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و آذربایجان شرقی و دیگر اعضای هیات امنا در محل وزارت ارشاد، گفت: در این جلسه سیاست های کلی بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان در سال ۱۳۹۶ مورد تصویب هیات امنا قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی به نقل از ایرنا، محمدپور ادامه داد: در این نشست استفاده از ظرفیت های پژوهشی چهار استان، برگزاری همایش ها و برنامه های مختلف و استفاده از ظرفیت های فرهنگی و هنری استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان برای تبیین تاریخ تمدن و فرهنگ آذربایجان تاکید شد.

وی گفت: طرح جامعی مشتمل بر پروژه های تدوین کتاب رسم الخط و همسان سازی نوشتاری و همچنین پروژه تدوین کتاب های زبان و ادبیات ترکی از جمله پروژه های سال ۱۳۹۶ این بنیاد خواهد بود.

محمدپور اظهار کرد: در این نشست بر برگزاری هفته های آذربایجان در سطح ملی و فراملی در راستای معرفی ظرفیت چهار استان و استفاده از آرا و اندیشه های شخصیت ها و نخبگان فرهنگی و هنری آذربایجان تاکید شد.

وی اضافه کرد: در این جلسه مصوب شد هیات مدیره بنیاد برای ایجاد شعبه در تهران اقدام و در مراکز استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان دفاتر بنیاد ایجاد شود.

دبیر هیأت امنای بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان افزود: همچنین برگزاری همایش علمی تاریخ تمدن و فرهنگ آذربایجان با حضور شخصیت ها و نخبگان علمی و فرهنگی کشور در سال ۹۶ از دیگر مصوبه های این جلسه بود.

محمدپور خاطر نشان کرد: برای تبیین تاریخ تمدن و فرهنگ آذربایجان فعالیت های هنری از جمله تهیه فیلم و سریال با همکاری سازمان سینمایی کشور جزو برنامه های سال ۱۳۹۶ بنیاد است.

وی افزود: در ادامه این جلسه مصوب شد بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان با اخذ مجوز انتشارات نسبت به چاپ کتاب های تدوین شده توسط بنیاد اقدام کند

تعداد نمایش ها (259)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
آمار بازدید
دی ان ان