ورود |

اخبار

دانشگاه جامع علمی کاربردی و سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند

نویسنده: خانم کرامت/یکشنبه, 03 اردیبهشت,1396/دسته ها: اخبــار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

دانشگاه جامع علمی کاربردی و سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با حضور دکتر محمدحسین امید رئیس دانشگاه، مهندس یوسفی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ، دکتر اخوان معاون اموزشی دانشگاه، دکتر بزرگ حداد معاون پژوهش و فناوری دانشگاه و دکتر اسکندری رئیس واحد استانی بوشهر تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر محمدحسین امید در این جلسه گفت:  دانشگاه جامع علمی کاربردی که یکی از دانشگاه های مهم در حوزه مهارتی بشمار می رود، آمادگی دارد تمام نیازهای منطقه به نیروهای مهارتی را تأمین کند. وی افزود: روند کیفیت بخشی به امور آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و فرهنگی دانشگاه که از سال گذشته آغاز شده است در سال جاری با سرعت بیشتری دنبال می شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار داشت: از طریق امضای تفاهم با دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف قادر خواهیم بود آموزش‌های مورد نیاز این دستگاه‌ها را احصا و ارائه کنیم که به موجب آن زمینه اشتغال فارغ‌التحصیلان مهارتی فراهم می شود.

دکتر اسکندری رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی بوشهر نیز در این جلسه گفت: ارتقا کیفیت آموزش های مهارتی بویژه مهارت های نوین، تقویت و توسعه فضاهای آموزشی مطلوب و استاندارد در راستای توانمند سازی دانش آموختگان ماهر و کارآمد در نیازهای شغلی روز جامعه از اولویت های این واحد دانشگاهی است.

مهندس یوسفی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های آموزشی در منطقه ویژه پارس، افزود: مرکز علمی کاربردی عسلویه دارای ظرفیت بالای آموزشی است که حمایت ویژه‌ای از این دانشگاه داریم.

وی تأکید کرد: این مرکز یکی از مراکز علمی کاربردی بزرگ کشور است که سه هزار و ۸۴۰ دانشجو دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اظهار داشت: ارائه آموزش‌های مورد نیاز صنایع منطقه می‌تواند نقش مهمی در بهبود وضعیت اشتغال و به ویژه اشتغال نیروهای بومی داشته باشد. بنابراین باید سرفصل‌های رشته‌های تحصیلی بر اساس نیاز صنایع منطقه طراحی و دوره ها اجرا شود.

خاطرنشان می شود، تفاهم نامه میان دانشگاه جامع علمی کاربردی و سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با هدف تقویت ارتباط کاربردی میان صنعت و دانشگاه و بهینه سازی و بهره وری هرچه بیشتر صنایع منعقد شده است.

همچنین این تفاهم نامه در راستای بکارگیری توانمندی‌هاو ظرفیت‌های دانشگاه و سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به منظور فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای ایجاد توسعه و تقویت آموزش‌های علمی کاربردی در منطقه ویژه پارس جنوبی میان طرفین امضا شد.

ایجاد کمیته مشترک به منظور همکاری و گسترش ارتباطات متقابل، بسترسازی اشتغال دانش‌آموختگان ممتاز با معرفی به صنایع کوچک و بزرگ تحت پوشش، برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت مورد نیاز صنایع پایین دستی و بالا دستی، همکاری صنایع با دانشجویان برای دوره‌های کارورزی، ایجاد زمینه بازدیدهای علمی دانشجویان، برگزاری سمینارها و جشنواره‌های علمی تخصصی مشترک از دیگر اهداف این این تفاهم نامه است


تعداد نمایش ها (244)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
آمار بازدید
دی ان ان