ورود |

اخبار

دولت در اجرای سمفونی "ارمیا" بدسلیقگی کرد

نویسنده: خانم کرامت/دوشنبه, 04 مرداد,1395/دسته ها: اخبــار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

روح‌الله حضرت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به موضوع برگزاری سمفنونی"ارمیا" در تهران با عنوان وحدت و دریاچه ارومیه اظهار داشت: اگر قرار است سمفونی ای برای ارومیه، دریاچه‌اش و وحدت اقوام این منطقه تولید نواخته شود، ابتدا باید این تولید فرهنگی به دست مردم این منطقه برسد.

وی افزود: فقط تعداد بسیار اندکی از خواص در جریان برگزاری این سمفونی قرار گرفتند و این اقدام صرفاً جیب رهبر بلغاری و نوازندگان این ارکست را از بیت‌المال پر کرده و برای تهرانی‌ها اجرا شده است.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس خاطرنشان کرد: اگر دولت، زیرمجموعه‌هایش یا بنیاد رودکی می‌خواست در رابطه با دریاچه ارومیه و وحدت بین اقوام فرهنگ‌سازی کند، حداقل می‌بایست این سمفونی را در حضور مردم ارومیه و برای مردم ارومیه اجرا می‌کرد.

حضرت‌پور گفت: مجموعه فرهنگی دولت در رابطه با این اقدام دچار بدسلیقگی شده است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تصریح کرد: در حالی که رهبر معظم انقلاب بارها نگرانی خود را از بابت مسائل فرهنگی اعلام داشته‌اند، متاسفانه برخی از مسئولان فرهنگی خیلی سطحی به مقوله فرهنگ نگاه می‌کنند.

وی افزود: امیدوارم که دریاچه بی‌جانمان هر چه سریع تر احیاء شود تا به بهانه‌ای برای فعالیت‌های سیاسی و هدر رفت بودجه‌های کلان نشود.‌ اصل برگزاری یک سمفونی به نام ارومیه که حتی به گوش مردم ارومیه نرسید و در چند دقیقه در تهران به اتمام رسید قابل قبول نیست

تعداد نمایش ها (309)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
آمار بازدید
دی ان ان