ورود |

اخبار

دولت یازدهم در سال گذشته موفق عمل کرد

نویسنده: خانم کرامت/چهارشنبه, 16 فروردین,1396/دسته ها: اخبــار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دولت یازدهم در سال گذشته موفق عمل کرد و در بسیاری زمینه ها از جمله اقتصاد و سیاست خارجی و همچنین علم و فناوری توفیقات مهمی به دست آورد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکتر محمد فرهادی در دیدار نوروزی با مدیران وکارکنان این وزارت اظهار داشت: علی رغم مشکلات اقتصادی، دولت در سال گذشته موفقیت های خوبی کسب کرد که از جمله آن رسیدن به طراز تجاری مثبت و پیشی گرفتن صادرات از واردات بود.

وی رسیدن به تورم تک رقمی، کسب رشد اقتصادی ۱۱ درصد با لحاظ کردن بخش نفت و ۹ درصدی بدون آن و ایجاد ۷۰۰ هزار شغل جدید را از جمله توفیقات دولت یازدهم در سال ۱۳۹۵ برشمرد.

دکتر فرهادی با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید- اشتغال و اهمیت موضوع اشتغال گفت: دولت یازدهم موفق شد در سال گذشته از طریق فعال شدن بنگاههای کوچک و متوسط برای ۲۲ هزار نفر شغل ایجاد کند..

دکتر فرهادی در ادامه گفت: در سال ۱۳۹۶ با همکاری سازمان برنامه و بودجه، صندوق رفاه دانشجویان مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان را برای پرداخت وام به دانشجویان دکترا در نظر گرفته است و به همه دانشجویان دکترا ماهانه بین ۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار تومان وام پرداخت خواهد کرد.

وزیر علوم اظهار داشت: اجرای آمایش آموزش عالی، سوق دادن دانشگاهها به سمت کار آفرینی، تقویت آموزش های مهارتی و تقویت ارتباط دانشگاهها با صنعت از جمله برنامه های محوری این وزارت در سال ۱۳۹۶ هستند.

وی افزود: در‌آخرین روزهای اسفندماه سال ۱۳۹۵، ۴۰۰ میلیارد تومان صکوک به دانشگاهها پرداخت شد تا بدهی های انباشته شده از گذشته را تسویه کنند و سال جدید را بدون هیچ مشکل مالی آغاز کنند.

دکتر فرهادی با اشاره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ گفت: وظیفه دانشگاهها، تشویق مردم به حضور در انتخابات و فراهم کردن طرح دیدگاههای مختلف در محیط دانشگاهها بدون جانبداری حزبی است

تعداد نمایش ها (257)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
آمار بازدید
دی ان ان