ورود |

اخبار

شرکت‌های دانش‌بنیان تنها حلقه واسط صنعت و دانشگاه هستند

نویسنده: خانم کرامت/ﺳﻪشنبه, 05 مرداد,1395/دسته ها: اخبــار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو گفت: دانشگاه و صنعت تنها می‌توانند از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان با یکدیگر ارتباط برقرار کنند؛ این تنها روشی است که در کشور ما قابل اجرایی شدن است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در افتتاحیه مراسم چهارمین دوره مجمع اقتصاد فناوری نانو اظهار داشت: تمرکز اصلی این همایش برای رسوخ فناوری در صنعت است. اگر این موضوع به خوبی در کشور اجرایی شود، می‌تواند راهگشای توسعه صنعتی کشور باشد.

وی افزود: کشوری می تواند بگوید صنعت دارد که از بنیان حرکت صنعتی داشته باشد؛ ولی اگر کشوری بتواند طراح و سازنده باشد نیز می تواند در راستای صنعتی شدن حرکت کند.

به گفته سرکار، ایران می تواند برای صنعتی شدن راه دوم را انتخاب کند، یعنی اینکه طراح و سازنده باشد تا در مسیر صنعتی شدن گام بردارد.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه صنعت داینامیک و پویا است و به دنبال نوآوری و جذب فناوری می رود، گفت: رسوخ فناوری در کارخانه های تولیدی کار بسیار دشواری است ولی اگر صنعتی از پایه بر اساس دانش بومی کشور تشکیل شود، می تواند ما را در مسیر صنعتی شدن قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه با صاحب صنعت بودن ارتباط بین صنعت و دانشگاه معنا پیدا می کند، اظهار کرد: در حال حاضر کارخانه های تولیدی در کشور وجود دارد؛ همچنین دانشگاه ها هم در حالی که وابسته به بودجه دولتی هستند، به فعالیت خود ادامه می دهند، اما این دو نتوانستند به خوبی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند؛ اگر بخواهیم این مسیر را همچنان ادامه دهیم، به بن بست می رسیم

تعداد نمایش ها (287)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
آمار بازدید
دی ان ان